היסטוריה של מעגל סוזוקה
מעגל סוזוקה נבנה בשנת 1962 כמסלול מבחן עבור הונדה, שהתרחב במהירות באותה תקופה. עם זאת, רק בשנת 1987 פותח המעגל מחדש והורחב כדי לארח את הגרנד פרי היפני, שנערך בעבר ב-Fuji Speedway. מאז, המסלול הפך להיות קבוע בלוח השנה של ה-F1, ומארח את המירוץ מדי שנה למעט 2007 ו-2008, כאשר המירוץ נערך שוב ב-Fuji Speedway. המסלול אירח גם אירועי ספורט מוטוריים גדולים אחרים, כולל מרוץ הסיבולת של סוזוקה 8 שעות והגרנד פרי היפאני MotoGP.
מאפיינים של מעגל סוזוקה
מעגל סוזוקה ידוע בפינות המאתגרות שלו, הישרים המהירים והפריסה הייחודית של דמות שמונה. אורכו של המסלול הוא 5.807 קילומטרים וכולל 18 פניות, עם תערובת של פניות מהירות ומהירות נמוכה הבודקים את המיומנות והגבורה של הנהגים. עקומות ה"S" המפורסמות, הממוקמות בתחילת ההקפה, מאתגרות במיוחד, מצריכות שליטה מדויקת במכונית וסגנון נהיגה חלק. פינות בולטות נוספות כוללות את ה-"Dunlop Curve", ה-"Degner Curve" ו-"130R", יד שמאלית במהירות גבוהה שמובילה לישורת האחרונה. עם השילוב שלו של פינות טכניות וקטעים מהירים, סוזוקה Circuit הוא מסלול נהג אמיתי, הדורש את הטוב ביותר הן מהמכונית והן מהנהג.
מרוצי F1 מפורסמים ורגעים בסוזוקה Circuit
מעגל סוזוקה אירח מרוצי F1 בלתי נשכחים רבים במהלך השנים, כאשר כמה מהרגעים האיקוניים ביותר בהיסטוריה של הספורט התרחשו במעגל. אחד המרוצים המפורסמים ביותר היה הגרנד פרי היפני ב-1989, בו ראו את אלן פרוסט ואיירטון סנה מתנגשים בשיקאן, והעניקו את האליפות לפרוסט. המעגל גם אירח את המירוץ האחרון של עונת 2000, שראה את מייקל שומאכר זכה באליפות העולם השלישית שלו עם פרארי. מירוצים בלתי נשכחים נוספים כוללים את הגרנד פרי היפני של 1990, שראה את נלסון פיקה מנצח במירוץ ה-F1 האחרון שלו, ואת הגרנד פרי היפני ב-2005, שבו זכה קימי רייקונן במירוץ מותח בתנאים רטובים.
עקוב אחר פריסה וניתוח טכני
מעגל סוזוקה הוא מסלול ייחודי, עם פריסת דמות שמונה ופינות מאתגרות שהופך אותו לאחד המעגלים התובעניים ביותר בלוח השנה של ה-F1. ההקפה מתחילה בישורת ארוכה המובילה לעקומות ה"S" המפורסמות, הדורשות שליטה מדויקת ברכב וסגנון נהיגה חלק. לאחר מכן המסלול זורם אל "עקומת Degner", יד שמאלית הדוקה שמובילה אל "סיכת השיער", פינה ימנית איטית שדורשת קודקוד מאוחר כדי להגיע ליציאה טובה. לאחר מכן, המעגל נכנס ל"עקומת כפית", יד שמאלי ארוך וסוחף הדורש איזון עדין של מהירות ושליטה. הגזרה האחרונה של ההקפה כוללת את פינת ה-"130R" המהירה, המובילה לישורת הקדמית הארוכה, בה יכולים הנהגים להגיע למהירויות של מעל 300 קמ"ש.
חווית מאוורר ומתקנים ב-Suzuka Circuit
מעגל סוזוקה מציע חוויה ייחודית ומרגשת למעריצים, עם מגוון שירותים ופעילויות כדי לבדר אותם במהלך סוף השבוע. המעגל כולל יציע גדול המשקיף על ישר ההתחלה/סיום, כמו גם כמה טריבונות אחרים הממוקמים סביב המעגל. ישנן גם סוויטות אירוח, בהן המעריצים יכולים ליהנות מחוויה יוקרתית תוך כדי צפייה במירוץ. המעגל כולל גם מתחם אוכל גדול, המציע מגוון של מאכלים יפניים ובינלאומיים, כמו גם מגוון של חנויות סחורה, המוכרות מזכרות F1 ומזכרות. בנוסף, ישנן מספר פעילויות להנאת המעריצים, לרבות קרטינג, סימולטורים וטיולי פיט ליין.
אירועי מרוצים נוספים שנערכו בסוזוקה Circuit
בנוסף ל-F1, מעגל סוזוקה מארח מגוון אירועי ספורט מוטוריים אחרים במהלך השנה. אחד המפורסמים שבהם הוא מרוץ הסיבולת סוזוקה 8 שעות, שהוא חלק מאליפות העולם בסבולת FIM. המירוץ נערך ביולי ומושך אליו כמה מרוכבי האופנועים הטובים ביותר מרחבי העולם. המעגל מארח גם את הסבב היפני של אליפות העולם למכוניות טיולים, כמו גם את סדרת ה-Super GT, הכוללת כמה ממכוניות ה-GT המהירות בעולם.
לינה ואטרקציות ליד מעגל סוזוקה
ישנן מספר אפשרויות לינה בסמוך למעגל סוזוקה, החל מאפשרויות מותאמות לתקציב ועד למלונות יוקרה. האפשרות הפופולרית ביותר היא מלון Suzuka Circuit, הממוקם בסמוך למעגל ומציע מגוון שירותים למעריצים, כולל מסעדה, בר וחנות מזכרות. מלונות סמוכים נוספים כוללים את Hotel Route-Inn Suzuka, הממוקם במרחק קצר מהמעגל, ואת מלון קומפורט סוזוקה, המציע אירוח בתקציב נמוך למעריצים. בנוסף, ישנן מספר אטרקציות בקרבת המעגל, ביניהן פארק השעשועים Suzuka Circuit, הכולל מגוון אטרקציות ואטרקציות למעריצים בכל הגילאים.
איך מגיעים לסוזוקה מעגל חשמלי
Circuit Suzuka ממוקם במחוז Mie, יפן, והוא נגיש בקלות ברכב או בתחבורה ציבורית. שדה התעופה הקרוב ביותר הוא נמל התעופה הבינלאומי צ'ובו צנטראיר, שנמצא כ-100 ק"מ מהמעגל. משדה התעופה, האוהדים יכולים לקחת רכבת או אוטובוס לסוזוקה סיטי, ולאחר מכן לקחת אוטובוס הסעות למעגל. מעריצים יכולים גם לקחת רכבת מטוקיו או אוסקה לתחנת סוזוקה, ולאחר מכן לקחת אוטובוס הסעות או מונית למעגל. עבור אוהדים שנוסעים למעגל, ישנן מספר אפשרויות חניה זמינות, כולל חניה באתר וחניונים סמוכים.